Jag Bakar Du Smakar

Välkommen till min blogg om bakning! Bakar allt ifrån grovt bröd till onyttiga och underbara tårtor!

Alla hjärtans dag

Kategori: Chokladdessert

En mysig dag, en fin dag som lätt blir överskattad. Alla hjärtans dag innebär att man ska vara tillsammans med den/dem man älskar och bryr sig om. Att kanske visa lite extra kärlek och omtanke, helt enkelt visa att man finns till för dem man älskar.

Tyvärr blir det ofta så att folk tror man visar sin kärlek bäst genom att köpa presenter. Kärlek handlar inte om presenter, inte för mig i alla fall! Jag tycker det är underbart bara med en kram och att få tillbringa dagen/kvällen med min älskling.

För någon dag sedan kom ett önskemål här hemifrån om chokladpudding, så det är vad jag har förberett till kvällens dessert.

För 4 pers
• 6 dl mjölk
• 4 msk Maizena
• 3 msk socker
• 3 msk kakao
• 2 ägg
• 1 msk vaniljsocker
• 25 g mörk choklad

• Grädde
• Bär

1. Blanda mjölk, majsstärkelse, socker, kakao, vaniljsocker och ägg i en kastrull och värm.
2. Bryt chokladen i bitar och låt smälta.
3. Sjud under omrörning tills krämen tjocknat, den får INTE koka!
4. Låt det svalna lite.
5. Häll upp i portionsglas.
6. Ställ i kylskåp minst 3-4 timmar.
7. Vispa grädde och servera puddingen med grädde och bär!

(På bilden när puddingen svalnat något och ska in i kylskåpet. Viktigt att vänta med grädden tills precis före servering så puddingen har kylts ner så grädden inte smälter.)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: