Jag Bakar Du Smakar

Välkommen till min blogg om bakning! Bakar allt ifrån grovt bröd till onyttiga och underbara tårtor!

Himmelsk paj

Kategori: Pajer

Tänkte åka till min bror och hans familj och vad passar väl bättre än en paj med hallon, blåbär och mango och ett täcke av vit choklad för att pigga upp i det grå och trista vädret! Det är ju så gott och Kan det bli enklare än att göra en smuldegspaj?!

Dagens recept på paj
• 125g mjukt smör
• 3dl vetemjöl
• 1dl socker
• 3-4dl bär
• 1msk potatismjöl
• 50g vit choklad

1. Tärna smöret och blanda med mjöl och socker. När jag använder smör som ska vara rums-varmt och mjukt använder jag Milda Guld för det är så smidigt att arbeta med.
2. Smörj en pajform med smör och fyll botten med hälften av smuldegen.
3. Fyll på med bär så det täcker botten och sikta över potatismjölet.
4. Riv chokladen och strö över bären.
5. Häll över den sista smuldegen.
6. Grädda i 200 grader, mitt i ugnen i 20min.
7. Servera med krämig vaniljsås!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: