Jag Bakar Du Smakar

Välkommen till min blogg om bakning! Bakar allt ifrån grovt bröd till onyttiga och underbara tårtor!

Gräddtårta på 15 min!

Kategori: Tårtor

På midsommar kunde jag inte bestämma mig vad jag skulle göra, eller vart jag skulle vara! Det slutade med att jag bestämde mig kl 12 att åka till mamma i Alvesta, så det var bara att packa lite snabbt så körde jag och sambon dit och stannade över natten.

Eftersom det här var påkommet lite sent och det var ingen av de i Alvesta som hade gjort någon tårta så var jag tvungen att snabbt slänga ihop något. Jag skäms lite, men jag gjorde la i princip bara ihop en tårta med färdiga delar, snabbt gick det. Jag är ju inte särskilt mycket för pulver-vanilj-visp, men i brist på tid fick det gå. Man blir väldigt bortskämd när man i vanliga fall kokar egen vaniljkräm.
Var ju tvungen att ha en midsommartårta!

Det här behövs till en 15 minuters tårta:
• Färdig tårtbotten, 3 delad
• 2 dl Marsán vaniljkräm(färdig mängd)
• 2 dl jordgubbssylt
• 3 dl grädde
• Jordgubbar

1. Lägg en tårtbotten på ett uppläggningsfat.
2. Vispa vaniljkräm enligt förpackningen, (ska ska bli ca 2 dl färdig kräm) och bred krämen på botten nr.1
3. Lägg på botten nr. 2
4. Bred på jordgubbssylt på botten nr. 2
5. Lägg på botten nr. 3
6. Vispa grädden och täck tårtan med den vispade grädden.
7. Skölj, rensa och skär jordgubbarna. 8. Dekorera tårtan med jordgubbarna.
9. Om tid finns, ställ tårtan i kylen 1-2 timmar innan servering!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: