Jag Bakar Du Smakar

Välkommen till min blogg om bakning! Bakar allt ifrån grovt bröd till onyttiga och underbara tårtor!

Nutellacroissant

Kategori: Bullar

Snart nalkas det födelsedagsfirande för mig med släkten och idag har jag börjat baka till det. Jag har bakat Nutellacroissant och kolasnittar, vilket sammanlagt gick på en timma -- snabbt och smidigt! Med Nutellacroissanterna fuskade jag lite och köpte färdiga smördegsplattor. jag inbillade mig att det inte skulle kännas lika onyttigt om jag inte bakade degen själv och såg allt smör..
 
Det enda som behövs är smördegsplattor, en klick nutella(ca 2 tsk) på varje platta och ett ägg till pensling!
 
1. Lägg upp plattorna på bakplåtspapper, låt de frysta plattorna tina ca 10 min på plåten.
 
2. Lägg ca 2 tsk Nutella på nedre delen av plattan.
3. Vik in kanterna och rulla ihop. Lägg skarven nedåt.
4. Pensla rullarna med ett uppvispat ägg.
5. Grädda mitt i ugnen, 200grader i ca 15min.
 
6. Låt svalna på galler.
7. Pudra gärna lite florsocker på dem och servera!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: