Jag Bakar Du Smakar

Välkommen till min blogg om bakning! Bakar allt ifrån grovt bröd till onyttiga och underbara tårtor!

Tårta dag 3

Kategori: Tårtor

Dag tre, alltså den dagen då tårtan ska ätas så det det sista som ska fixas, kanske det mest pilliga, men enligt mig det roligaste. Hur pilligt det blir beror ju givetvis på hur man vill dekorera tårtan och vilka verktyg man har till hjälp.
 
Det här gör jag sista dagen med en marsipantårta:
1. Vispa 2,5-3 dl grädde och spackla tårtan
 
2. Kavla ut ca 200g marsipan i valfri färg och lägg över tårtan.
3. Dekorera på valfritt sätt, låt endast fantasin sätta gränser. På den här tårtan har jag använt vit marsipan, röd sugerpaste till blommor och "kort", grädde(färgad med hallon) till volanger, äkta blommor och ett rött sidenband.

4. Ställ tårtan i kylskåpet någon timma innan den ska serveras, då blir den godast när marsipanen blivit lite kall.
5. Servera!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: