Jag Bakar Du Smakar

Välkommen till min blogg om bakning! Bakar allt ifrån grovt bröd till onyttiga och underbara tårtor!

Chokladbollar!!!

Kategori: Chokladdessert

Hade Carolin här innan idag för jag skulle hjälpa henne inför en kommande tävling och vi pratade om chokladbollar, hur sugna vi varit på det så länge! Jag blev ännu mer sugen då och sambon pratade också om chokladbollar här om kvällen. Så nu var jag nästan tvungen att slänga ihop en smet.

Här är receptet på mina chokladbollar:

20 st
• 100 g rumsvarmt smör(riktigt smör, inte margarin)
• 3 dl havregryn
• 1 dl mandlar
• 5 msk kakao
• 1,5 dl strösocker
• 1 tsk vaniljsocker
• 3 msk kallt, starkt kaffe
• kokos

1. Blanda havregryn, mandel och strösocker och mixa fint med en stavmixer.
2. Blanda den fint mixade massan med tärnat smör, kakao, strösocker, vaniljsocker och kaffe.
3. Rulla till bollar och rulla i kokos.
4. Ställ i kylen ett par timmar.
5. Servera, gärna med en god Latte till!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: